• دوشنبه ۲۲ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 968-6686-5
  • خبرنگار : 1179
  • منبع خبر : ----

به همت جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

رویداد استارتاپی(صفاتک) با هدف ترویج کارآفرینی در حوزه ی صنایع خلاق و فرهنگی

  رویداد استارتاپی (صفاتک) با هدف ترویج کارآفرینی و کار تیمی در حوزه ی صنایع خلاق و فرهنگی از ۲۲  تا ۲۴ آبان در تبریز برگزار می شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان در آیین آغاز به کار این استارتاپ، با بیان اینکه این رویداد برای اولین بار در کنار پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی برگزار می شود، گفت:  هدف اصلی آن آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با نحوه ی ایده پروری و تیم سازی است و دانشجویان می‌توانند در این استارتاپ ایده‌های خود را در قالب کارهای تیمی پرورش داده و وارد بازار کار شوند.

 

دکتر جعفر محسنی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برخی از ایده های نو و خلاق  دانشجویان را در داخل کشور متناسب با ساختار فرهنگی جامعه پرورش دهیم.

  

وی گفت:  هدف ما آموزش دانشجویان جهت کارآفرینی در حوزه فرهنگی است و متولی اصلی این استارتاپ سازمان جهاد دانشگاهی استان، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(ستفا)  جهاددانشگاهی کشور است.

 

وی یادآور شد: محورهای این رویداد، گردشگری با نگاه ویژه به تبریز۲۰۱۸، صنایع دستی، رسانه های جدید( انیمیشن، بازی های رایانه ای و ...) و شهرسازی و معماری است.

 

محسنی با بیان اینکه مسائل فرهنگی در جامعه مغفول مانده است، گفت: برگزاری استارتاپ‌ها می تواند فرصت خوبی جهت پرداختن به مسائل فرهنگی جامعه شود.

 

وی اظهار کرد: دانشجویان می توانند در این استارتاپ با ارائه ی طرح اولیه ی ایده خود در جهت کارآفرینی شرکت کرده و طی آموزش های اثر بخش اساتید و کار تیمی، شاهد نتایج خوبی شوند. 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره تاکید می کنند هر فعالیتی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: در جامعه ما به موضوع فرهنگی در تمامی زمینه ها آنطور که باید، رسیدگی نشده و این موضوع در جامعه مغفول مانده است،  برهمین اساس برگزاری چنین استارتاپ هایی می تواند فرصت مناسبی جهت پرداخت به مسائل فرهنگی شود.

 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه در حوزه ی فرهنگی و هنری به تولید هدایا و نماد بومی کشور ما توجهی نشده است، گفت: برخی کشورها نماد و هدایای خود را به عنوان محصول متناسب با فرهنگ کشور خود تولید می کنند، در حالی که در کشور ما این موضوع مورد بی مهری قرار گرفته است، به عنوان مثال در تبریز می توان فقط هدایای خوراکی را به گردشگران ارائه کرد در حالی که آن، هدیه ی ماندگاری نیست و فرهنگ تبریز را در قالب هدیه ی ماندگار بیان نمی کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه ی فرهنگی و هنری به هنرمندان و دانشجویان پیشنهاد کرده ایم که وارد حیطه ی تولید نماد و هدایای استان در قالب اشکال مختلف شوند تا این فرهنگ در کشور گسترش یابد.

 

محسنی با بیان اینکه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و سازمان جهاد دانشگاهی استان با هدف القای ایده ها به دانشجویان در زمینه صنایع فرهنگی و خلاق، وارد عمل شده است، گفت: می توانیم جهت ریشه کنی بیکاری از جامعه،  ا زطریق اجرای این ایده ها، اشتغال زایی کرده و راهکارهای موثری برای کاهش بیکاری ارائه دهیم.

زهرا رحمانی فر، مدیر رویدادهای سازمان تجاری سازی و دانش آموختگان جهاددانشگاهی نیز در این مراسم، گفت: در این رویداد  42 شرکت کننده با 23 ایده حضور دارند که از این تعداد 7 ایده به عنوان ایده برتر شناخته شده که باهم به رقابت می پردازند.



انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: