• چهارشنبه ۱۹ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 967-3086-5
  • خبرنگار : 1145
  • منبع خبر : ----

ایسپا، گواهینامه بین المللی ISO 9001:2015 را کسب کرد


معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: مركز افكارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، موفق شد، گواهینامه بین المللی ISO  9001:2015 را کسب کند.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، احد حاجی بلند در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت شعبه ایسپا در استان اظهار کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی با بیان اینکه، ایسپا، اکنون به مرجع نظرسنجی تبدیل شده است، افزود:  اصول  بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر بکارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی؛ استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاد دانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیتهای جهادگرانه آنان در فعالیتهای تحقیقاتی است.
 
وی یادآور شد: طرح های نظرسنجی انجام شده ایسپا از لحاظ موضوع  در  بخش سیـاسـی در حوزه ‌های انتخابات و رفتار انتخاباتی، عملکرد مسئولان و حوزه  رویدادهای سیاسی؛ در  بخش فرهنگی – اجتماعی، ورزشی در حوزه‌های مذهبی، ورزشی و مسایل فرهنگی _ اجتماعی؛ در بخش اقتصادی در حوزه‌های عملکرد دستگاه‌ها و نهادها، حوزه تحقیقات بازار و نیازسنجی‌ها و حوزه رضایت شغلی تقسیم بندی می‌شود .
 
حاجی بلند تاکید کرد: ایسپا مزیت اصلی فعالیت‌های نظرسنجی و پژوهشی خود را سرعت، دقت، کاربردی  و ارزان بودن آن می‌داند و می‌کوشد تا با فعالیت‌های پژوهشی خود گامی هر چند کوچک در اعتلای ایران اسلامی بردارد .
 
وی یادآور شد: استاندارد   ISO  9001:2015 ، تلفیق نگرش كیفی و تجارب تعداد كثیری از كارشناسان خبره در خصوص سیستم مدیریت كیفیت، در قالب یك مدل می باشد. هدف از كسب ایزو، طراحی و نظارت بر استقرار سیستم مدیریت كیفیت متناسب با فرآیندهای جاری در مركز افكارسنجی دانشجویان ایران و خدمات ارائه شده توسط این مركز بر مبنای استاندارد بین المللی شده و نیز ایجاد سیستمی مدون، یكپارچه و قابل تعمیم به سایر حوزه ها و محصولات ایسپا است.
 
حاجی بلند در خصوص فواید استقرار الزامات استاندارد ISO 9001:2015 اظهار کرد: بررسی مجدد فعالیت‌ها براساس اهداف سازمانی و رفع فعالیت های غیر ضروری، گلوگاه ها و دوباره كاری‌ها و جلوگیری از هرگونه توقف، تاخیر و عدم انطباق در كار، فعالیت مستمر جهت بهبود و ارتقای كیفیت خدمات سازمان منطبق بر استاندارها، الزامات، قوانین و دستورالعمل های مصوب مرتبط، افزایش بهره وری و كاهش هزینه‌ها، گسترش فرهنگ علاقه به كار و مشاركت كلیه سطوح كاركنان در سرنوشت سازمان، ایجاد اطمینان و اعتماد درون سازمانی به اجرای صحیح فعالیت ها در سطوح مدیریتی و كاركنان و افزایش انگیزه كاری، ایجاد اطمینان و اعتماد برون سازمانی از طرف مشتری و بالبطع قابلیت عرض اندام در فضای مختلف تجاری و رقابتی و امكان رقابت در منطقه، تفكر مبتنی بر ریسك در اجرای فرآیندها و فعالیت های سازمانی،    نگاه سیستماتیك به انواع منابع سازمانی، از جمله نیروی انسانی، زیرساخت، ماشین آلات و دانش و تعریف صحیح و دقیق فرآیندها و یكنواخت سازی آن ها به منظور حصول نتایج همسان و مناسب از فواید استقرار ISO  9001:2015 است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: