• چهارشنبه ۵ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 967-6114-5
  • خبرنگار : 1154
  • منبع خبر : ----

تپ سی به تبریز رسید


مدیر عامل شرکت تپ‌سی گفت: تپ‌سی به ایستگاه تبریز رسید.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میلاد منشی‌پور  با بیان این‌که تپ‌سی به ایستگاه تبریز رسیده است، اظهار کرد: تبریز، ششمین شهر ایران است که می‌تواند از خدمات یکی از بزرگترین سیستم‌های هوشمند حمل و نقل کشور بهره‌مند شود، "تپ‌سی" برای شهروندان تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد نامی آشناست؛ اما برای شهروندان تبریزی تازه‌واردی است که قرار است میان مسافر و راننده (سفیر) ارتباطی مستقیم برقرار کند. 
  
وی ادامه داد: این نرم افزار که نقش یک واسطه مجازی را بازی می‌کند، هزینه سفرهای درون‌شهری را کاهش می‌دهد، بدون آن‌که لطمه‌ای به درآمد سفیران بزند یا حتی برعکس، درآمد آنان را نیز افزایش می‌دهد. 
  
منشی‌پور خاطرنشان کرد: به یمن پیشرفت فناوری اطلاعات، سال‌هاست که بخش عمده‌ای از خدمات حمل و نقل شهری در کشورهای توسعه‌یافته هوشمند شده است، بدین معنا که گوشی موبایل شهروندان وسیله‌ای شده تا واسطه‌های سنتی حذف شوند و در نتیجه، هزینه تمام شده خدمات به شکل چشم‌گیری کاهش یابد. 
 
وی اظهار کرد: نصب یک نرم‌افزار بر روی گوشی‌های هوشمند، که فقط چند دقیقه از کاربر وقت می‌گیرد، می‌تواند از اتلاف وقت شهروندان در طول روزها و هفته‌های آتی جلوگیری کند؛ در حالی که هزینه سفر آنان را 30 تا 40 درصد نیز کاهش می‌دهد. 
  
مدیر عامل شرکت تپ‌سی با بیان این‌که نرم‌افزار تپ‌سی به شدت بر روی فرایند درخواست و ارائه سفر تاثیر می‌گذارد، ادامه داد:  افرادی که متقاضی استفاده از خدمات حمل‌ونقل شهری هستند، درخواست سفر را با استفاده از اپلیکشن تپ‌سی ارسال می‌کنند و سفیرانی که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه‌ خدمات هستند، آن درخواست را دریافت کرده و پاسخ می‌دهند. 
  
وی افزود: این فرایند، اتلاف وقت برای درخواست سفر را به حداقل می‌رساند و از آن‌جا که سفیران زیادی در سطح شهر پخش هستند، آنان آزادند که درخواستی را نپذیرند، در این حالت سفیر دیگری به آن درخواست پاسخ مثبت می‌دهد؛ بنابراین مسافر نیز می‌تواند پیش از رسیدن سفیر از درخواست خود انصراف دهد، بدون آن‌که نگران پرداخت جریمه باشد. 
  
منشی‌پور با اشاره به مزایای تپ‌سی عنوان کرد:  هزینه سفر پیش از ارسال درخواست، مشخص شده و قابل پرداخت به صورت نقدی و آنلاین است؛ مسیر سفر نیز کاملاً قابل ردیابی است و از این بابت امنیت سفر از روش های سنتی بالاتر است. 
  
مدیرعامل شرکت این دانش بنیان خاطرنشان کرد: با وجود مزایای فراوان این گونه نرم‌افزارها، جسته و گریخته صداهای مخالفی به گوش می‌رسند که شاید بیشتر به دلیل نو بودن این نوع خدمات در کشور باشد؛ محبوبیت رو به رشد سیستم هوشمند سفرهای شهری، باعث شده مشکلات توسعه این نوع خدمات یکی پس از دیگری حل شود، گرچه همدلی و همیاری بیشتر مسئولان ذیربط موجب خواهد شد تا نه‌تنها کیفیت و هزینه‌های سفرها تحت تاثیر قرار گیرند، بلکه هزاران فرصت شغلی نیز برای رانندگان و دانش‌آموختگان جوان ایجاد شود. 
  
گفتنی است، در حال حاضر، تپ سی بیش از 70 هزار فرصت شغلی برای رانندگان و صدها فرصت شغلی برای دانش آموختگان جوان ایجاد کرده است. 
انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: