• چهارشنبه ۲۱ تیر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 964-13414-5
  • خبرنگار : 1177
  • منبع خبر : ----

غرفه‌هایی خالی اما پر ...


آغاز به کار هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بهانه‌ای شد تا در کنار بازدید از 170 غرفه صنایع دستی از 29 استان کشوردر تبریز، سری هم به دو غرفه‌ی متفاوت در این نمایشگاه بزنیم، با اینکه هیچ صنایع دستی در آن‌ها دیده نمی‌شد ولی مثل اینکه حرفی برای گفتن نه فقط برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه بلکه برای کل علاقمندان به صنایع دستی دارند.
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، انسان امروزی در پی برآوردن نیازها و انجام کارهای خود در سریع ترین زمان ممکن است که در این میان فروشگاه‌های اینترنتی بهترین گزینه برای افراد است تا در عرض چند ثانیه به انبوهی از اطلاعات در مورد کالای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و در این میان صنایع دستی جایی در لیست کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی باز کرده‌اند و همه روزه سود قابل توجهی را نصیب تولید کنندگان صنایع دستی و مدیران سایت‌های فروش اینترنتی می‌کنند. 

مردم تبریز به فروشگاه های اینترنتی اعتماد ندارند
  
مدیر سایت فروشگاه اینترنتی "نیازکو" (به آدرس اینترنتی www.nyazco.com) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حمایت از صنایع دستی مصداق کامل حمایت از تولید ملی  است، گفت: شرکت ما فعالیت خود را از هشت سال قبل شروع کرده‌است که بخشی از سایت به فروش انواع صنایع دستی تبریز و به ویژه کفش تبریز اختصاص داده شده و به دلیل اینکه کفش تبریز خود به عنوان یک برند در سطح کشور شناخته شده‌ است، استقبال خوبی از آن در فروشگاه اینترنتی ما می‌شود. 
  
کمال اختری، اعتماد نکردن مردم در تبریز به  فروشگاه‌های اینترنتی را از جمله چالش‌های صنف خود دانست و افزود: متاسفانه حدود 95 درصد از سفارش و خریدهای ما به خارج از استان تعلق دارد در حالیکه مجموعه ما علاقمند همکاری با هنرمندان صنایع دستی در تبریز است که می‌تواند محلی برای فروش محصولات تولیدی و یا دست‌ساز آنان باشد. 
  
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، گفت: علاوه بر توجه به بهبود زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی و نیز وضغیت ظاهری شهر، بهتر است به زیرساخت‌های دیجیتالی و راه‌اندازی تکنولوژی‌های نو در تبریز توجه شود.      
  
طراحی روبات تلگرامی برای فروشندگان صنایع دستی

مدیر سایت "تیکیچی"(به آدرس اینترنتی www.tikiji.com ) که حدود یک سال از راه‌اندازی این فروشگاه اینترنتی می‌گذرد، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فروشگاه مجازی او و همکارانش در واقع فروشنده را به خریدار وصل می‌کند، یاد آور شد: گاهی تولیدکنندگان صنایع دستی نمی‌توانند رو در رو با مشتری صحبت کرده و ارتباط موثر داشته باشند و یا گاهی شرایط پرداخت کارت به کارت بین تولید کننده و خریدار با مسائلی مواجه می‌شود که فروشگاه مجازی ما، با داشتن نماد الکترونیک و درگاه بانکی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. 
  
مریم فرحی شاه گلی ادامه داد: علاوه بر سایت اینترنتی، با توجه به نیاز و سلیقه بازار و اینکه بیشتر افراد در خصوص نحوه استفاده از تلگرام آشنایی دارند، ما نوعی ربات در تلگرام برای فروشندگان صنایع دستی طراحی کرده‌ایم که زمینه ارتباط موثر بین ما و نیز خریداران را فراهم می‌کند. 
  
وی از دید مثبت معاونت صنایع دستی آذربایجان‌شرقی به حوزه تجارت الکترونیک صنایع دستی، ابراز خرسندی کرد و افزود: این معاونت با معرفی هنرمندان با سابقه به مجموعه ما، باعث می‌شود که بتوانیم از هنرمندان ماهر و خلاق خرید کنیم و البته باید بگویم که به دلیل طی مراحل آغازی کار، فعلاً تا به این لحظه از جیبمان خرج کرده‌ایم. 
  
وی در بخشی از سخنان خود خبر خوشی هم برای تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی داشت و آن ارائه و معرفی و فروش صنایع دستی هنرمندان در فروشگاه مجازی صنایع دستی تیکیچی، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در طول دوماه پیش رو است. 
  
فرحی شاه گلی با اشاره به وجود برخی مشکلات برای قروشگاه‌های مجازی در تبریز گفت: مردم مناطق دیگر کشور از قبیل تهران، تمایل زیادی به امتحان کردن راه‌های جدید و آسان برای خرید دارند و سریع به این گونه فروشگاه‌ها اعتماد کرده و خرید می‌کنند ولی در تبریز این کار زمانبر است و ازسویی علاقه‌ای به خرید و استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره خود ندارند. 
  
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهبود زیرساخت‌ها و گسترش فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی، تبریز به قطب صنایع دستی منطقه تبدیل شود. 
  
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، در خصوص راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی، به خبرنگار ایسنا گفت: شرکت سایت‌های اینترنتی فروش صنایع دستی در هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و نیز فرش دستباف تبریز اتفاق مبارکی است که زمینه آشنایی هنرمندان، مدیران فروشگاه‌های مجازی و خریداران را فراهم می‌کند. 
  
فرشاد به آفرین، با اشاره به اعتماد کم مردم به بخش خصوصی و فروشگاه‌های مجازی، یاد آورشد: به تدریج با بهبود عملکرد فروشگاه‌های صنایع دستی می‌توان شاهد گسترش آن‌ها بود و علاقمندان و خریداران می‌توانند به راحتی از این گونه فروشگاه‌ها برای فروش و خرید محصولات دست‌ساز خود استفاده کنند. 

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز از 20 تیر تا 24 تیر، از ساعت 16 الی 22، در سالن امیر کبیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.
  
گزارش از: پریا توفیقی، خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: