• پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه، ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 986-3884-5
  • خبرنگار : 1173
  • منبع خبر : ----

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:

گسترش مراکز تجاری-تفریحی یکی از ‌راه‌های جذب گردشگر است/ضرورت تردد بدون محدودیت توریست‌ها

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، گسترش مراکز تجاری-تفریحی را یکی از راه‌های جذب توریست عنوان کرد و گفت: با گسترش مراکز تجاری-تفریحی ضمن در نظر گرفتن سلایق و نیازهای نسل جوان و فرهیخته، سلیقه مشتریان و ایجاد آرامش و رفاه برای مشتریان موافقم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معصومه آقاپور در بازدید از مجتمع تجاری-تفریحی لارا با تاکید بر ضرورت جایگزین کردن صنعت به جای سنت در تجارت ایران اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مرزی کشور بوده و حداقل با سه کشور همجوار است، طبق سند چشم انداز 1420 این استان می‌تواند یکی از استان‌های پایلوت برای جذب توریست و گسترش فعالیت‌های تجاری با کشورهای همسایه باشد.

 وی تاکید کرد: در احداث مراکز تجاری-تفریحی باید به تمامی جنبه‌های مشتری مداری مانند نیازهای خانوادگی، اجتماعی، رفاهی و اقتصادی مشتریان توجه شود.

 وی با تاکید بر چند وجهی بودن در جهت توسعه اقتصادی گفت: امروزه چند وجهی بودن ملاک پذیرش دانشجو در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای مختلف بوده و معتقد هستم فرد چند وجهی هرگز شکست نمی‌خورد، از این رو باید در بخش تولید و فعالیت‌های خاص نیز چند وجهی باشیم و خودمان را به یک راه خاص محدود نکنیم.

 عضو فراکسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت رفع موانع جذب گردشگر و سرمایه گذار تاکید کرد و گفت: باید با امتیازاتی مانند تردد بدون ویزا و بدون محدودیت گردشگران خارجی و سرمایه‌گذاران و اقامت‌های موقت، زمینه را برای جذب بیشتر گردشگر فراهم کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه صنعت توریسم در دنیا بعد از صنایع خاص، بیشترین درآمد را برای کشورها دارد، اظهار کرد: علاوه بر صنعت توریسم، سومین صنعتی که مغفول مانده و مهد آن نیز تبریز بوده، صنعت چاپ و نشر است، تبریز در این خصوص نیز می‌تواند پایلوت خوبی باشد.

 آقاپور متذکر شد: چهارمین صنعت پردرآمد کشورها توسعه مراکز تجاری به صورت کنسرسیوم است.

 وی با تاکید بر اینکه اکنون، تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا بزرگترین مانع در بخش تبادل تجاری است، تصریح کرد: تحریم‌ها و کاهش ارزش واحد پولی ایران با وجود محدودیت‌هایی که دارد، موجب ایجاد مزیت نسبی رقابتی و جذب سهم خوبی از بازار کشورهای همسایه توسط ایران شد و آمارها افزایش ۴۸.۲ درصدی حجم صادرات نفتی را نشان می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات نمایندگان مجلس به منظور رفع موانع تولید گفت: با توجه به تعیین شعار سال در ابتدای سال ۹۸ در فراکسیون رفع موانع تولید مجلس گام‌هایی در خصوص بهبود کیفیت کالا و استانداردهای ویژه برای تولید و صادرات کالا برداشته شد و در دو سال گذشته برای اولین بار در سازمان استاندارد کشور نیز مجوزهایی در این خصوص صادر شده است.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برندسازی در کشور ما مغفول مانده است، اظهار کرد: نیازمند مشارکت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای برندسازی هستیم، ما حتی در هدایت یارانه‌هایی که به بخش صنعت می‌دهیم نیز مزیت نسبی را در نظر نمی‌گیریم.

وی، توجه به نیاز بازار و مشتریان، نیازسنجی و فرهنگ‌سازی برای استفاده جوانان از برند ایرانی را از جمله راهکارهای حمایت از برندهای ایرانی عنوان کرد و افزود: باید کاری کرد که لباس پوشیدن و برند تنها تفریح جوانان نباشد و فضایی را برای ارائه توانایی‌ها و نشاط جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی متذکر شد: آذربایجان شرقی می‌تواند سهم خوبی را از بازار کشورهای همسایه در حوزه صنایع غذایی جذب کند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: