• سه شنبه ۲۹ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 978-3686-5
  • خبرنگار : 1132
  • منبع خبر : ----

در كارگاه مهارت‌هاي ورود به بازار دانشگاه تبريز مطرح شد

تحصيلاتِ كسب‌وكار محور داشته باشيد

عضو هيات علمي دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه تبريز به دانشجويان و علاقمندان به ورود به بازار توصيه كرد كه تحصيلات كسب و كار محور داشته باشند و هم زمان با تحصيل، ديگر مهارت ‎ هاي لازم را براي ورود به بازار ياد بگيرند. 
  
به گزارش ايسنا، منطقه آذربايجان شرقي، محمد فاريابي در كارگاه مهارت ‎ هاي ورود به بازار با اشاره به اين كه صرف تحصيل و مطالعه تئوري براي شروع كسب وكار فارغ التحصيلان و دانشجويان كافي نيست، گفت: خيلي از دانشجويان به دليل نداشتن مهارت لازم براي ورود به بازار كار آماده نيستند و بايد در نظر داشته باشند كه مهارت زمينه ساز اشتغال، كار آفريني و حضور موثر در جامعه آنان را فراهم مي‌كند. 
  
وي در خصوص اهميت مهارت ورود به بازار بيان كرد: بازار از ما ايده و راه حل مي‌خواهد و هر دانشجو و فارغ‌التحصيل بايد براي ورود به بازار بايد با خودش مهارت و راه حل مسئله ببرد و به طور كلي همه جا از جلسه ملاقات كاري  گرفته تا جمع دوستانه نوعي بازار است و بايد متناسب با شرايط هر كدام كردار، گفتار و پندار مناسب و در خور شان داشته باشيم. 
  
وي با اشاره به اين‌كه هوش اجتماعي يكي از مهارت ‎ هاي مورد نياز تا سال 2020 است، توضيح داد: برخي از افراد فقط جسمشان در جامعه است نه روحشان و هيچ تعاملي با افراد جامعه ندارند؛ درحاليكه جامعه و بازار، محل تلاقي انديشه، ايده، فكر، ارتباطات اجتماعي و تمامي احتياجات بشر از نظر فرهنگي، اجتماعي، بشري و غيره است. 
  
فاريابي در پاسخ به اين سوال كه چه كساني براي ورود به بازار آماده‌اند، گفت: افراد آماده براي ورود به بازار داراي استعداد، فكر، ايده و مهارت ‎ هاي مختلف اجتماعي هستند و سعي مي‌كند كه دانسته‌هايشان را عملياتي كنند و از شكست هيچ نترسند. 
  
وي با اشاره به 10 مهارت شغلي ليست شده توسط وزارت كار آمريكا در بازار كار، بيان كرد: مهارت ‎ حل مسئله، مهارت فني و حرفه اي، مهارت روابط عمومي، مهارت برنامه ‎ نويسي رايانه ‎ اي، مهارت رايانه اي، مهارت اجتماعي و حضور در عرصه‌هاي مديريتي و كسب و كار، مهارت مديريت مالي و حسابداري ، مهارت مديريت اطلاعات و مهارت زبان خارجي در اين ليست آورده شده است. 
  
وي با تاكيد بر اين ‎ كه مهارت ‎ اجتماعي نقش مهمي در فرآيند ورود به بازار دارد، افزود: درك صحيح از فرآيند اطلاعات، درك صحيح از نوع ارتباطات، درك صحيح از موانع ارتباطات، تمرين و ممارست در برقراري ارتباط اثربخش و نيز تقويت پيش نيازهاي ارتباطات از جمله بخش‌هاي مهارت اجتماعي به حساب مي‌‎آيد. 
  
اين مدير و مشاور تجاري سازي، داشتن هوش مديريتي را از ديگر عوامل موثر در فرآيند ورود به بازار دانست كه ايجاد و تقويت مهارت ‎ هاي مديريتي، مهارت ‎ هاي اطلاعاتي، مهارت ‎ هاي تصميماتي و پياده سازي و تقويت اصول مديريتي از قبيل برنامه ريزي، بسيج منابع و امكانات، سازمان ‎ دهي، هدايت و سرپرستي و نيز كنترل از زير مجموعه‎هاي آن به شمار مي‌آيد. 
  
وي هم‌چنين به اهميت حوزه روان شناسي براي ورود به بازار اشاره كرد و گفت: درك ابعاد رفتاري، شخصيتي، ادراكي، نگرشي و درك اهداف در حوزه روان‌شناسي بايد مورد توجه قرار گيرد و افراد به تمامي ابعاد نگاه دقيق و هدفمندي داشته باشند. 
  
وي در پايان كارگاه به دانشجويان و علاقمندان به ورود به بازار توصيه كرد به مواردي هم‌چون تدوين و تعقيب اهداف چالشي، كسب دانش كاربردي و مهارت محور، تقويت مهارت ‎ هاي كلامي و غير كلامي، شركت در رويدادهاي علمي، تجاري، جشنواره‌ها و محافل حرفه‌اي توجه لازم را داشته باشند. 
  
فاريابي تاكيد كرد: تقويت «نگاه از بيرون به داخل» در زندگي حرفه‌اي، سرمايه‌گذاري روي نقاط قوت و پتانسيل‌ها، رفع نقاط ضعف و كمبودها، تقويت روحيه كار تيمي و نيز كسب و بكارگيري مهارت‌هاي مديريت زمان هم بايد مد نظر قرار گيرد. 
  
اين برنامه دومين كارگاه از سري كارگاه‌هاي مديريت كسب و كار دانشگاه تبريز است كه با همكاري دو انجمن علمي دانشجويي مديريت و اكوفيزيولوژي گياهي اين دانشگاه برگزار شد. 

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: