• سه شنبه ۱۹ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 974-3186-5
  • خبرنگار : 1172
  • منبع خبر : ----

رییس دانشگاه تبریز تاکید کرد

نقش تعیین‌کننده دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی


رییس دانشگاه تبریز نقش دانشگاه‌ها و به ویژه نخبگان جامعه را برای کاهش و پیگشیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تعیین کننده دانست و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌هایی در رابطه با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر است. 
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه تبریز اظهار کرد: آسیب‌هایی چون اعتیاد، موجب تنش در جوامع می‌شود، از این‌رو مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید برای پیشگیری و ریشه کنی آن تلاش مضاعف کنند. 
  
وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه سالم باید انسان‌های سالم تربیت و پروش دهیم، افزود: همه جوامع به نوعی با مشکلات، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستند، از این رو باید با تدوین برنامه‌های دقیق، صحیح و کلان در راستای حل این مشکلات کمر همت بست. 
  
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به دسته‌بندی سواد از نگاه یونسکو، گفت: یونسکو برای قرن ۲۱ انواع سواد را در شش دسته سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، تربیتی و رایانه‌ای تقسیم‌بندی کرده و ضروری است شهروندان آگاهی لازم را در این زمینه کسب کنند، چرا که در صورت عدم آگاهی و آشنایی با موارد مطروحه، جامعه دچار چالش و آسیب‌های جدی خواهد شد. 
  
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل عدم آگاهی و آشنایی لازم خانواده‌ها با سواد عاطفی و ارتباطی موجب گرایش افراد به برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد شده است. 
  
رییس مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دانشگاه تبریز به خاطر برپایی چنین کارگاه‌های آموزشی برای اساتید و کارکنان گفت: دانشجویان از بدو ورود به محیط دانشگاه به خاطر فاصله گرفتن از خانواده‌ها، با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند، از این رو ضروری است همه دانشگاه‌ها با برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند. 
  
منصوره سادات صادقی با بیان اینکه با ایجاد محیط امن و آرام می‌توان دلبستگی دانشجویان را به محیط دانشگاه افزایش داد، تشریح کرد: در دسترس بودن، پاسخگو و حساس شدن اساتید و کارکنان به مسایل مرتبط با دانشجویان در این رابطه می‌تواند ضمن ایجاد دلبستگی، از گرایش آنان به برخی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند. 
  
به گفته وی اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط صادقانه و مسئولانه با قشر دانشجو می‌توانند آنان را در خوب درس خواندن و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر یاری کنند. 
  
رییس مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نحوه ارتباط با خانواده‌ها، همسالان و تامل با کارکنان و اساتید را در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشجویان را تعیین کننده دانست و افزود: در این زمینه نقش مرکز مشاوره و کانون همیاران سلامت در دانشگاه‌ها بسیار حساس و تاثیرگذار است. 
  
شهرام واحدی، رییس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برپایی این کارگاه گفت: این کارگاه آموزشی به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با آسیب‌های اجتماعی و به خصوص آگاهی‌بخشی و افزايش سطح اطلاعات، اساتید و کارکنان با موضوع انواع مواد و اثرات آن‌ها، باورهای شايع و اشتباه در مورد اعتياد و شناسايی دانشجويان در معرض خطر و نحوه کمک به آنان برگزار شد. 
  
این کارگاه آموزشی از سوی مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تبریز با شرکت نزدیک 200 نفر از کارکنان و اساتید این دانشگاه جهت آگاهی بخشی و مداخله موثر در هنگام بروز آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: