• شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 972-15814-5
  • خبرنگار : 1173
  • منبع خبر : ----

یک متخصص تغذیه در گفت‎وگو با ایسنا:

ماهی نباید بیش از دو الی سه روز در یخچال بماند

یک متخصص تغذیه با اشاره به راه‎های تشخیص محصولات دریایی تازهt تاکید کرد: با توجه به این که فسادپذیری ماهی بسیار سریع است، از این رو شناخت راه‎های تشخیص محصولات تازه‎ی دریایی ضروری است، ماهی نباید بیش از دو الی سه روز در یخچال بماند.

دکتر حسن فرهاد غیبی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ادامه داد: ماهی به محض صید باید در جای خنک نگه داری شود، اگر قصد داشته باشیم ماهی را به مدت طولانی نگه داریم، می‎توانیم آن را به مدت شش ماه در فریزر نگه‌داری کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که از ماهی فیله استفاده کنیم، امکان تشخیص تازگی ماهی وجود نخواهد داشت، داشتن چشم‎های شفاف، باله‎های سفت و آب شش‌های خوش رنگ و صورتی از ویژگی‎های ماهی تازه است، همچنین باله‎های ماهی تازه هنگام کندن، به سختی کنده شده و هنگام فشار دادن پوست، فلس‎های آن سریعا به حالت اول بازمی‎گردد.


  وی اظهار کرد: پروتئین ماهی، جزو بهترین پروتئین‎های غذایی بوده و به خوبی هضم و جذب می‎شود و افرادی که مشکل هضم پروتئین دارند، می‎توانند از ماهی برای تامین پروتئین استفاده کنند. 
  
فرهادغیبی با بیان این مطلب اظهار کرد: ماهی‎ها بهترین گوشت‎ها بوده و بهتر است حداقل، هفته‌‏ای دو بار به خصوص در خانم‎های باردار مصرف شود. 
  
وی افزود: دو گروه از مواد غذایی مورد نیاز بدن، شامل ید و ویتامین D3 ممکن است بر اساس تغذیه طبق هرم غذایی، تامین نشود، این گروه با تغذیه از غذاهای دریایی تامین‎ می‎شوند. 
  
  وی ادامه داد: ید به ساخت هورمون‎های تیروئیدی کمک می‎کند و کمبود آن سبب اختلال رشدی در زنان باردار و تولد نوزاد معلول می‎شود، ویتامین D نیز در جذب کلسیم نقش زیادی داشته و کمبود آن در بزرگسالان سبب پوکی استخوان و کوتاه قدی در سنین رشد می‎شود. 
  
این متخصص تغذیه چربی‎های ماهی را از بهترین روغن‌ها عنوان کرد و افزود: برعکس گوشت گاو و گوسفند که توصیه می‎شود به صورت چرب مصرف نشوند، چربی گوشت ماهی مفید بوده و روغن ماهی‎ها غیراشباع هستند، ماهی‎های آب‎‎های سرد دارای امگا3 و اسیدهای چرب بالا هستند، مصرف  ماهی‎ها می‎تواند اسیدچرب‎های ضروری را که بدن قادر به تولید آن‎‌ها نیست، تامین کند، اسیدهای چرب و امگا 3 ضد التهاب روده و مفاصل بوده  و می‎تواند در پیشگیری از بیماری‎های قلبی و آلزایمر نقش مهمی را ایفا کند. 
  


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: